Multi Påske Stævne

1. april 2024

Små sjove påskelege:

Klasse 1: Afd. D. Håndheste/ponyer Åben for alle.
Klasse 3: Afd. B. (Ridende) Åben for alle.
Det er tilladt at have en hjælper til at trække hesten og hjælpe rytter op og af hesten, men ikke hjælp til at udføre opgaven.

Tilmeling via GO!

Der er mulighed for at vinde point til ranglisten, husk at indsende resultaterne her.

Alm. bestemmelser

1. Stævnet er et E-stævne og er åbent for alle. Der kræves ikke medlemskab af en klub under DRF.
  2. Stævnet afholdes på Granlygård, Rekkende By 9, 4720 Præstø. Parkering via indkørsel fra Neblevej, overfor nr. 1 og 3.
  3. Stævnet afholdes i 20×40 ridehus. Opvarmning foregår først og fremmest på udendørs grusbane, så husk påklædning efter vejret. I tilfælde af meget dårligt vejr, vil der være ca. 10 m. i enden af ridehuset hvor klassens ekvipager må være, stående eller skridtende under klassen, med hensyntagende til hinanden! Ligeledes vil der være mulighed for lidt let opvarmning imellem klasserne i tilfælde af voldsomt vejr.
  4. Alle deltagere skal bære ridehjelm, både under konkurrence og under opvarmning.
  5. Der forevises pas med gyldig vaccination på forlangende.
  6. DRF’s Multisportsreglement (link til PDF her) og fællesbestemmelser (link til PDF her) med de seneste rettelser er gældende, hvor intet andet er anført.
  7. Indskud: 80,- kr. pr. klasse.
  8. Anmeldelse skal ske på DRF GO!
  9. Anmeldelsesfrist: d. 28. marts 2024
  10. Efteranmeldelse modtages kun hvis tidsplanen tillader det. Kontakt på mail: lenarohrjepsen@gmail.com, inden efteranmeldelse på DRF GO! Efteranmeldelsesindskud: 100,- kr. pr. klasse. Ved tilmelding på mail og udenom GO! tillægges et gebyr på 50,- kr.
  11. De endelige starttider vil være tilgængelige på Equipe senest kl. 20, aftenen inden stævnedagen,vi regner med første klasse starter ved 10-tiden.
  12. Kontakt FØR stævnet: kun på e-mail til: lenarohrjepsen@gmail.com
  13. Kontakt UNDER stævnet: Lena 60244615
  14. Max antal starter på stævnedagen 90 ekvipager.
  15. Klasserne afvikles ikke nødvendigvis i rækkefølgen på GO!
  16. Ved 3 eller færre i klassen, har klubben ret til at slå klasserne sammen eller aflyse.
  17. Reglerne og forhindringerne gennemgås inden klassestart. I tvivlsspørgsmål er det på dommerens ord på dagen, der er gældende.
  18. SYK og Granlygård påtager sig intet ansvar på skader og tyveri på rytter, hest eller udstyr. Dette gælder både under transport til og fra stævnet, samt under opholdet og deltagelsen ved stævnet.

Særlige bestemmelser

1. Klasserne afgøres på tid, strafpoint omregnes til tid.
  2. Ryttere over 16 år må deltage på ponyer, såfremt ekvipagen fremstår harmonisk.
  3. Inspiration til nogle af forhindringerne kan ses på DRF.
  4. SYK-medlemmer kan samle point til breddereaglisterne.
  5. Forhindringerne/legene er lege med et tvist af påske over sig!
  6. Hjælper/trækker er tilladt til at trække hesten, men må ikke hjælpe med at udføre opgaverne.
  7. Det er tilladt at afstige hesten, blot man er påsteget hesten inden målstegen passeres.
  8. Der tages forbehold for baneskitsernes præcise udformning, skitserne er vejledende.

Følgende lege kan der være: Leg og beskrivelse

Æggestafet – Man rider med et æg på en ske frem og tilbage på afmærket bane.

“Trille æg” – En stor bold skal trilles på afmærket strækning.

“Prikke æg” – Ballonleg.

“Æggejagt” – Der skal samles et givent antal “æg”.

“Ulven kommer” – Flagrestrækning

“Da hønsehusket brændte” – Slalom

“Påskefrokost” – Flyt 2 krus.

“Andedammen” – Vandpyt.

“Fisketur” – Fisketur.

“Sende gækkebreve” – Postkasseløb.

“Kaninhuller” – Huller i vejen.

“Jesus-korsfæstelse” – Kryds

Husk alle forhinderinger gennemgås inden start. Se de fleste legebeskrivelser på rideforbund.dk.
Har I spørgsmål til lege mm. så kontakt Lena: 60244615 eller lenarohrjepsen@gmail.com
I tvivlspørgsmål er det på dommerens ord på dagen, der er gældende.

Vi glæder os til sjovt påskelege i skønt selskab.

Tilmeldingslink til GO!