Kæphest – opvisning

27. august 2023

Når Gardehusarregimentet den 27. august holder åbenstald og opvisning i forbindelse med Dronningebesøget i Vordingborg Kommune tirsdag den 29. august, vil Sydsjællands Køre- og Rideforening også være at finde på græsbanen bag Iselingeskolen i Vordingborg. Her vil vi opføre opvisninger i diverse discipliner indenfor hobbyhorse ridning.

I den forbindelse vil vi gerne have flere børn med til at øve til- og opføre opvisningerne. I de næste uger vil vi have ugentlig undervisning, hvor børnene bliver undervist i de forskellige discipliner, der vil blive valgt ud fra børnene og holdets sammensætning. Dit barn skal være imellem 6 og 16 år for at deltage.

Kæphestesporten er en fantastisk sport, der både er konditionskrævende og sjov, og hvor man udvikler sin motorik og koordination. Man behøver ingen forudgående færdigheder og det er let at opnå små succeser. Er du i tvivl, om kæphestesporten passer til dit barn, så tager jeg gerne en snak med dig, hvor vi kan tale om eventuelle udfordringer.

Undervisningen foregår på Granlygård i Rekkende. Samlet pris for undervisning og opvisning er i alt til 80,-, der betales ved tilmelding eller kontant ved første undervisning. For deltagelse i undervisningen er det væsentligt, at dit barn kan deltage i opvisningen om eftermiddagen den 27. august. Det er også vigtigt, at dit barn kan deltage på træningsdagene, da vi skal lave en del holdridning, og her skal man kunne regne med, at ens makker dukker op. Hvis I er væk på ferie en uges tid, så kan vi selvfølgelig finde ud af det og det skal ikke afholde dig fra at melde dit barn til.

Undervisningsgange:
Uge 30: tirsdag den 25. juli 16.30-18.00 *Velkomst og præsentationer
Uge 31: tirsdag den 1. august 16.30-18.00
Uge 32: tirsdag den 8. august 16.30-18.00
Uge 33: tirsdag den 15. august 16.30-18.00
Uge 34: tirsdag den 22. august 16.30-18.30 *Afpudsning af program og hygge
Uge 34: søndag den 27. august Opvisning Præcis tidspunkt aftales senere.

Du eller dit barn skal IKKE være medlem af klubben for at deltage i hverken undervisning eller opvisning. Ved deltagelse i undervisning efter opvisningen, henstiller vi dog til, at enten du eller dit barn melder sig ind i klubben.

Tilmelding sendes til Vicky på e-mail: formand@syk-rideklub.dk og skal indeholde barnets- og dit navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Klubben har et vidst antal kæpheste til udlån. Hvis du ønsker at låne en kæphest, skal du notere dette i din tilmelding. Ved spørgsmål kan du sende en e-mail eller ringe på tlf.: 22 56 89 64.

Undervisningen foregår på Granlygård i Rekkende, Rekkende by 9, 4720 Præstø. Parkering via indkørsel fra Neblevej overfor nr. 1-3.

Vi hjælpes ad med at sætte bane op og tage ned igen, så regn med at mødetiden er 15 min. før og efter undervisningstiden.