Foredrag om hestens indlæring og balanceret hestetræning af Nina Støvring

29. marts 2023

Hjertelig velkommen til alle hestenørder:

Kom til et spændende og lærerigt foredrag i SYK med dygtige Nina Støvring

Nina er en hestenørd udover det sædvanlige, hun er blandt andet uddannet BBH instruktør foruden alle de andre uddannelser og kurser hun har.

Ninas passion er at formidle viden omkring hestens indlæring og balanceret træning.

Nina har livslang erfaring med heste.

Foredraget finder sted på Præstø skole lokale 116 (i kælderen).

Onsdag d. 29. marts 2023 kl. 19-21 (inkl. indlagt pause)

Pris for medlemmer af SYK: 100 kr. inkl. kaffe og kage.
Pris for ikke medlemmer af SYK: 150 kr. inkl. kaffe og kage.

Tilmelding er bindende og gyldig ved at sende screenshot af betaling på konto 0047 4470023649 eller MobilePay 63048.

Tilmelding, screenshot og spørgsmål sendes til Lena Jepsen på tlf. 60244615 eller lenarohrjepsen@gmail.com

Nogle af de spørgsmål som Nina vil komme ind på er:

Hvad er positiv og negativ forstærkning?

Lærer hesten noget af at blive straffet?

Hvilke fordele og ulemper er der ved at bruge signaler som hesten kan mærke, hesten kan se eller hesten kan høre?

Hvordan opstår konflikter i træningen?

Hvad kan vi gøre for at hjælpe en hest der let bliver stresset?

Nina har redet og trænet heste i mere end 50 år. Har tidligere været aktiv konkurrencerytter i dressur – og en lille smule spring.

Nina er eksamineret Blue Berry Hill basisinstruktør, hvor træningsfilosofien er at enhver rytter gør det bedste de kan ud fra de forudsætninger de har, jo mere vi ved, jo bedre kan vi gøre det.