D-Stævne Spring m.m.

26. august 2023
  • Henriks Hvidevarer og SYK’s D-stævne i spring med klubmesterskab
  • VIMR klubmesterskab
  • Kæphest med DRF-cup

Propositionerne og tilmelding klar på DRF GO!
www.rideforbund.dk/go/

Bemærkninger til stævne

KÆPHESTESPRINGNING

Almindelige bestemmelser for Kæphestespringning

1.       Stævnet afholdes på Granlygård, Rekkende By 9, 4720 Præstø. Parkering via indkørsel fra Neblevej, overfor nr. 1 og 3. Link

2.       Stævnet bliver afholdt på udendørs grusbane, med opvarmning i ridehus.

3.       Deltagelse kræver ikke medlemskab af en rideklub.

4.       Kæphesten skal være udstyret med et hoved, og kæphestepinden skal være min. 30 cm.

5.       Man skal ”sidde” på kæphesten under hele konkurrencen.

6.       Ryttere der deltager ved stævnet, kan låne en kæphest på stævnedagen.

7.       Beklædning er helt valgfri. Hjelm er ikke et krav, men vi anbefaler, at man har hjelm på.

8.       Indskud: 40,- pr. ekvipage pr. klasse. Ved deltagelse i holdklasser noteres makkers navn i kommentarfeltet. Indskud betales ved tilmeldes via GO!

9.       Anmeldelsesfrist er den 17. august. Efteranmeldelse modtages kun hvis tidsplanen tillader det. Kontakt på mail: vickyhoejager@gmail.com inden efteranmeldelse på DRF GO! Efteranmeldelsesindskud: 60,- kr. pr. klasse.

10.   Tilmeldingen foregår via GO! Er man ikke allerede oprettet med en kæpheste-profil på DRF GO!, kan man hurtigt oprette en.

11.   Hvis man tilmelder sig via e-mail og IKKE via GO!, vil der være et administrationsgebyr på 50,-

12.   Rytterne er selv ansvarlig for at tilmelde korrekt og deltagelse er først endelig, når der modtages en bekræftelse.

13.   Tilmelder man sig via e-mail, indbetales gebyr og indskud på mobilepay 63048 eller via bankoverførsel til kontonummer 0047-4470023649. Noter ”Indskud kæphest”.

14.   Foreløbig tidsplan vil være tilgængelig på Equipe fra tirsdagen før stævnedagen. Endelig tidsplan vil være tilgængelig på Equipe senest kl. 20.00 aftenen inden stævnedagen. Alle klasser afvikles fortløbende og du har selv ansvaret for at holde dig orienteret og klar i god tid.

15.   For Kæpheste er kontaktperson før og under stævnet: Vicky Højager Larsen. Kontakt før stævnet kun på e-mail: vickyhoejager@gmail.com. Under stævnet på tlf.: 22 56 89 64 eller i sekretariatet.

16.   Skriv en e-mail, hvis du gerne vil låne en kæphest

17.   Rettidig frameldingsfrist er den 23. august kl. 18.00 og med begrundelse herfor.

18.   Ved framelding refunderes indskuddet efter DRF´s gældende regler. Se DRF´s fællesbestemmelser 2023 stk. 74.

19.   Ved 3 eller færre i klassen, har klubben ret til at slå klasserne sammen eller aflyse.

20.   Bedst placerede kæphesterytter på tværs af alle dagens kæphesteklasser, og som starter for SYK, vinder titlen SYK KÆP-KLUBMESTER og en præmie.

Særlige bestemmelser for Kæphestespringning

1.       Vedr. klasse 1, 2 og 3 SPRING, DRF KLUBCUP: Man rider på tid. Der tildeles 4 strafsekunder for hver nedrivning af bomme eller anden fejl. Vinderen er den med hurtigst tid.

2.       Vedr. klasse 4 og 5 STAFETSPRING, DRF KLUBCUP – Husk at notere din makkers navn under bemærkninger. Man kan kun melde til, hvis man har en makker i forvejen. Stafetspring er en konkurrence, hvor et stafethold på hurtigste måde bringer stafetten fra start til mål. Første rytter starter ved startlinjen og springer banens første halvdel af forhindringerne, afleverer stafetten til sin makker, der står klar ved den givne forhindring, springer resten af banen og rider over målstregen, stadig med stafetten i hånden. Der tildeles 4 strafsekunder på alle fejl. Hvis stafetten tabes, skal rytteren selv samle den op. Hvis den tabes under stafetskiftet, skal den tages op af en af de to stafetskiftende ryttere. Det er tilladt, at rytterne hjælper hinanden verbalt med linjeføringen.

3.       Vedr. klasse 1, 2, 3, 4 og 5 KLUBCUP-KLASSER: Klubben indsender resultaterne fra de ryttere, der rider for en tilmeldt klub i Klubcup-turneringen, til DRF, efter stævnet. Pointsystemet og regler kan du læse mere om her: Rideforbund.dk/multisportsturneringer/drf-klubcup på kæphest.

Husk at notere hvilken klub, du ønsker at starte for og dennes tilmeldingsnummer, i bemærkningerne. Hvis du ikke ønsker at starte for en klub, men bare gerne vil være med, noterer du dét i bemærkningerne.

4.       Vedr. klasse 6, 7 og 8 HØJDESPRING. Højden starter som anført på klassen og rykkes 10/5 cm ad gangen.

5.       Der vil være rosetter til alle og præmieoverrækkelsen vil foregå når alle kæphesteklasser er afsluttet.

HESTE

Almindelige bestemmelser for ordinære springklasser

1.       Klasse 9 og 19 – E-klasser, åben for ryttere uden rytterlicens og fra klubberne BRN – FRKS- VIMR – VOSK – MØN og SYK. Undtagen klasse 18 og 28, som kun er åben for SYK-medlemmer og klasse 17 og 27, som kun er åben for medlemmer af VIMR.

2.       Stævnet afholdes på Granlygård, Rekkende By 9, 4720 Præstø. Parkering via indkørsel fra Neblevej, overfor nr. 1 og 3. Link

3.       Stævnet afholdes udendørs på grusbane på CA. 60 gange 35 m. Opvarmning foregår i 20×40 ridehus.

4.       Der forevises pas med gyldig vaccination på forlangende.

5.       DRF´s OUT-regler er gældende hvor intet andet er anført.

6.       DRF´s reglementer med seneste rettelser er gældende, hvor intet andet er anført.

7.       Hesten skal, under hele stævnet synligt bære et sort/hvidt stævnenummer (ekvipagens stævnenummer) på venstre side eller på fortøjet. Tallene skal være minimum 3 cm og max. 6 cm høje

8.       Indskud: 100,- kr. pr. klasse.

9.       Anmeldelse skal ske på DRF GO! OBS! Det er vigtigt, at du noterer i bemærkningerne hvilken højde/ klasse du ønsker at ride, når du tilmelder dig.

10.   Anmeldelsesfrist: torsdag d. 17. august 2023.

11.   Efteranmeldelse modtages kun hvis tidsplanen tillader det. Kontakt på e-mail: lenarohrjepsen@gmail.com inden efteranmeldelse på DRF GO! Efteranmeldelsesindskud:150,- kr. pr. klasse.

12.   Rettidig frameldingsfrist er kl. 18.00 dagen før stævnet og med begrundelse herfor.

13.   Ved framelding refunderes indskuddet efter DRF´s gældende regler. Se DRF´s fællesbestemmelser 2023 stk. 74.

14.   Foreløbig tidsplan vil være tilgængelig på Equipe fra tirsdagen før stævnedagen. Endelig tidsplan vil være tilgængelig på Equipe senest kl. 20.00 aftenen inden stævnedagen. Alle klasser afvikles fortløbende og du har selv ansvaret for at holde dig orienteret og klar i god tid.

15.   Kontakt FØR stævnet: kun på e-mail: lenarohrjepsen@gmail.com

16.   Kontakt UNDER stævnet:  Tlf.: 60 24 46 15 eller i sekretariatet.

17.   Max antal starter på springdagen: 210 ekvipager (14 per klasse med mulighed for at fylde op, hvis nogle klasser ikke bliver fyldt op)

18.   Klasserne afvikles ikke nødvendigvis i ovenstående rækkefølge.

19.   Ved 5 eller færre i klassen, har klubben ret til at slå klasserne sammen eller aflyse.

20.   SYK, VIMR og Granlygård påtager sig intet ansvar for skader og tyveri på rytter, hest og udstyr. Dette gælder både under transporten til og fra stævnet, samt under opholdet og deltagelsen ved stævnet.

21.   Bixen vil være åben med et udvalg af mad og drikke, vi opfordrer alle jer søde gæster til at støtte den/SYK da det kan være omkostningsrigt at afholde stævner og holde klubbens drift.

Vi glæder os til at byde jer alle sammen velkommen til en fantastisk stævnedag!

Særlige bestemmelser for ordinære springklasser

1.       Vedr. klasse 9,10,19 og 20 BOMKLASSER: Det er tilladt at have en hjælper med på banen. Det er også tilladt at blive trukket rundt på banen. Trækker skal benytte træktov. Alle deltagere der rider en fejlfri runde, får en deltagerrossette. Det er tilladt at ride samme højde 2 gange, eller 2 forskellige højder.

2.       Vedr. klasse 17, 18, 27 og 28 KLUBMESTERSKABER: Hver ekvipage må kun starte én gang. Har en rytter kvalificeret to heste til omspringning, må rytteren kun deltage med én hest i omspringning. Rytteren kan frit vælge, hvilken en af hestene, som skal gå omspringning.

3.       Vedr. klasse 17 og 27 KLUBMESTERSKABER VIMR: Der skal meldes til, i det niveau man er på, min 50 cm. Husk at notere hvilken højde du skal springe, i bemærkningerne. Kun medlemmer af VIMR kan deltage i disse klasser, og kun hvis du min. har været medlem i 2 mdr. før stævnet.

4.       Vedr. klasse 18 og 28 KLUBMESTERSKABER SYK: Der kan meldes til i valgfri højde fra LF – LA*. Husk at notere hvilken højde du skal springe, i bemærkningerne. Kun medlemmer af SYK kan deltage i disse klasser.

ANDEN INFO

Der vil blive taget billeder på dagen, til brug på vores hjemmeside, Facebook og Instagram. Giv os besked, hvis der ikke må tages og bruges billeder af dig eller dit barn. De fleste ønsker, at der bliver, taget- eller ønsker selv at tage, billeder på en stævnedag, og det kan være svært ikke at få andre personer med på alle billeder. Vi opfordrer til, at man siger det højt, klart og tydeligt, hvis man IKKE ønsker, at der tages billeder, hvor ens barn eller man selv, er med på.

Henriks SYK VIRM lodret