Inspirationsaften med Claus Toftgaard

15. marts 2023
18:30

Vi er så heldige, tilmeld dig og få sat dit kryds i kalenderen allerede nu, så du også kan være med når Claus Toftgaard kommer til SYK.
Her får du en unik mulighed for at få et indblik i hvordan du kan træne din hest med en helt ny viden og tilgang. Så kom med til inspirationsaften, 15. marts 2023, kl 18:30-21:00.

“Vi har så uendeligt meget at takke hestene for. Både hestene i sporten og de heste, der bruges til terapi- og handicapridning og alle andre former for samvær fortjener, at vi behandler dem med respekt, tålmodighed og ydmyghed.” – Claus Toftgaard.

Claus Toftgaard har aldrig været i tvivl om, at hestene skulle være omdrejningspunkt for hans liv. Drømmen var at blive berider, men en rygskade under træneruddannelsen slog ham helt ud af kurs og satte en stopper for hans videre færd i faget. Men selvom livet tog en drejning for ham, formåede han at vende det negative til noget positivt. Claus uddannede sig nemlig til træner og til human- og hestefysioterapeut. Et valg han aldrig har fortrudt.
Han vil meget gerne dele nogle af de erfaringer, han har gjort sig, med os.

Det bliver en aften, hvor vi har fokus på det gode, tillidsfulde og kærlige samarbejde med hesten. Claus viser os hvordan den magiske “samtale” kan opstå og hvor vi lærer at se og lytte til vores heste.
En træningsform der skaber tillid, styrker samarbejdet mellem hest og rytter, og en masse sjove oplevelser, hygge, samvær til glæde for dig som nyder et tæt og tillidsfuldt forhold til hesten.

”Hestene mærker helt intuitivt hvordan vi har det, de er så umiddelbare at være sammen med, og de gør deres bedste, for at favne mig som jeg er” – siger Claus. “Når jeg ikke er nærværende, så kan hestene godt reagere på det, og vælge samværet med mig fra. De gør mig altid opmærksom på min sindstilstand.”

Claus inddrager publikum, og viser os nogle øvelser med to demoheste/ ryttere.

Det hele forgår i Sydsjællands Køre- og Rideforening,
Rekkende By 9, 4720 Præstø.
Parkering og indkørsel fra Neblevej, overfor nr.1-3.
KR. 275, – pr. person – (medlemmer af SYK 250, – kr.)
Tilmelding sker ved betaling enten via bank eller MobilePay:
Reg. og konto nr.: 0047 – 4470023649 Skriv CT 15/3, dit navn og tlf. nr.
Mobilepay: 63048 Skriv CT 15/3, dit navn og tlf. nr.
OBS: Tilmelding er bindende! Refunderes ikke ved udeblivelse eller hvis du er forhindret i at deltage! Men du er velkommen til evt. selv at sælge din billet og give os besked.

Cafeen er åben med mulighed for at købe vand, kaffe, slik, toast,
Hvis det ønskes kan der i forvejen bestilles sandwich til kr. 45, – som så indbetales sammen med billetten!

Vi glæder os til at se dig til en hyggelig og lærerig aften.

Al henvendelse til lenarohrjepsen@gmail.com